Sunday 17 July 2011

Bukti Kekuasaan ALLAH

Bismillah..
Saya mulakan paparan hari ini dengan memaparkan sedikit sebanyak gambar bukti kebesaran ALLAH.Ini hanyalah sebahagian daripadanya dan mungkin sy akan upload lagi pada masa akan datang.Pernahkah kita terfikir bahawa setiap bencana yang menimpa sesebuah negara itu adalah sebagai balasan atau peringatan kepada kita atas kesalahan yang kita sendiri lakukan atas muka bumi ciptaan ALLAh ini...Dan setiap keanehan ciptaanNYA tanpa kita sedari adalah membuktikan kewujudanNYA.Wlaupun begitu, sebahagian besar umat manusia akhir zaman ini tidak menyedari hal tersebut kerana terlalu leka dengan peredaran zaman yang serba moden ini.


Mari kita saksikan sendiri bukti kebesaran ALLAH...

Subhanallah..Masjid di Meulaboh, Aceh, yang berkubah warna gelap ini tampak tetap berdiri walaupun keadaan sekelilingnya yang musnah disapu tsunami.. JELAS ALLAH MENGINGATKAN HAMBANYA SUPAYA MENGINGATINYA..


Subhanallah..batu karang yg sedang sujud.. sedangkan batu yg tidak bernyawa tetap menyembah ALLAH inikan pula kita ,hamba ALLAH yg lemah lagi hina tetap diberikan kehidupan. Justeru kita perlulah sujud kepadaNYA...

Lafaz ALLAH yang terbentuk ditelinga seorang bayi..Gambar ini dirakamakan di sebuah perkampungan di Indonesia..




AA ILAA HA ILLALLAH WRITEN IN BRANCHES
One brother on Germany wrote and sent this photo. "The branches clearly say in Arabic that- There is no god but Allah. This is said to be a scene on a piece of cultivated farmland in Germany. Many Germans have been said to have embraced Islam upon seeing this miraculous sight and that the German government put steel fences around the part of the farm to prevent people from visiting and witnessing this miraculous site"


Sebagai peringatan kepada saya dan kita bersama...
wassalam.



No comments:

Post a Comment