Wednesday 6 July 2011

Minyak ikan goreng



hehe.. Assalamualaikum sahabat sekalia.
today, saya nak kongsi something yang dah lama saya nak kongsi dengan kalian semua.
petua ni dari ibu saya yang dipelajari dari arwah datuk saya. :)

Mesti ramai yang xtahu minyak ikan goreng ada faedahnye untuk merawat telinga kucing yang berkurap. ;) ha, kalau telinga manusia yang berkurap..saya xpasti lagi la kalau disapukan jadi ape??? se nye kucing terliur la dengan telinga anda kihkihkih...

okey, kita straight to the point jela..
kalau sape-sape ada kucing yang teling nye 'BERKURAP'...xpayah susah-susah nk beli ubat kat klinik or farmasi. Just sapukan minyak yang telah diguna untuk menggoreng ikan. pastikan minyak tak terlalu panas. suam-suam jer..terus disapukan pada telinganye.. Insyaallah telinga kucing akan sembuh. :)

No comments:

Post a Comment