Thursday 21 July 2011

Menjana pips secara konsisten setiap hari dalam Forex -Part 2-

Salam..

Kita kembali dengan dengan teknik menjana pips secara konsisten setiap hari. Terdapat beberapa teknik yang boleh digunakan untuk memperoleh minimum 10-15pips secara konsisten setiap hari. Walaubagaimanapun keberkesanan teknik ini perlu di praktikkan oleh para trader kerana dalam forex ni tidak semudah belajar abc bagi orang dewasa tetapi sesusah belajar abc bg budak tadika. Oleh itu, latihan berterusan perlu dilakukan seiring dangan teknik yang betul dan jitu.

Pada entry saya kali ini saya akan mengfokuskan pada satu pair saja iaitu pair GBP/USD @ matawang great britain keatas US dalam bahasa ringkasnya.

Kondisi pergerakan pair ini aktif selepas jam 4 ptg waktu malaysia @ kira2 pukul 8pg waktu di britain iaitu pada waktu bank britain baru dibuka. Tetapi kebiasaannya saya akan trade selepas jam 12 tengah hari.

Teknik 1 :



Ok, pic diatas menunjukkan gambaran teknik yang akan saya kongsikan pada anda. Chart di atas pada TF30min.
Syarat untuk entry :
1)Price sudah melepasi BB@bolinger band pada lowest level
2)macd menunjukkan momentum untuk downtrend melemah
3)RSi overbought
4)Arrow menunjukkan akan berlaku pertukaran trend

Apabila kesemua syarat ini dah dipenuhi, anda boleh open post dengan risk mengikut citrasa anda sendiri.Untuk lebih conformation, anda boleh perhatikan pada TF1H dan TF4H juga.
p/s : kepada sesiapa yg memerlukan indi diatas sila nyatakan hasrat anda itu disini. Saya akan sharekan pada yang memerlukan.

Sekian dlu entry sy pada kali ini. Happy trading :-)

wslm




No comments:

Post a Comment